det kommer bara att leda till någonting ont ändå

jag hoppas att sommaren hittils har behandlat er bra och allt sånt. min sommar har hittils bestått av tältning, dans, ösregn, värmeljus, kyssar, myggbett, musik, konserter, solnedgångar, björkar, strumpbyxor, blåmärken, sommarknän, nyckelben, jordgubbar, rödvin, skratt, bästa vänner.

eftersom ni knappt vet vem jag är och jag knappt vet vilka ni är så tänkte jag göra en liten plus och minus-lista och ni får gärna göra en likadan.

plus: sommar, regn, fönster, min säng, håkan hellström, träd, fåglar, pussar, rött läppstift, feminism, djurens rätt, jämnställdhet, bon iver, kuddar, trasmattor, te, trädetaljer, röda hus med vita knutar, rosenbuskar, syréndoften, asfaltsdoften, bilresor, moln, nyckelben, tjejer, blommor, parkettgolv, konserter, hallon, gubbskor, dr.martens, klänningar, 50-talet, tonårshjärtan, flanellskjortor, pappas gamla tröjor, att dela säng med någon, katter, igelkottar, bob hund, hultsfred, att tälta, kramas, åskoväder, tjejer i sneklippt hår och läppstift, tågresor, att vara barfota i sommargräs. och så tycker jag om för stora tröjor och för stora tekoppar. det finns egentligen så himla mycket mer som jag tycker om men som jag egentligen inte kan formulera hur fantastiskt jag tycker att det är.

minus: krig, arroganta idioter, hitler, krossat hjärta, snöslask, att vara förkyld, när mitt te tar slut, kaffe (har aldrig förstått grejen med det. någon får väldigt gärna lära mig hur sjutton man tycker om det), spindlar, moderaterna, religion (det leder till så mycket ont), när konserter tar slut, väntan på ett besked, att vara så förvirrad så man inte vet vad man ska göra med någonting alls, att känna för mycket, sömnlösa nätter, att vara så ledsen så man verkligen känner hur hjärtat nästan slår i parkettgolvet, hat, höjder. (även här finns det så mycket mer jag definierar som minus.)




gör ett avtryck
har skrivit något: w

din blogg är det finaste som finns

Svar: men åh så fin du är. tack så jättemycket.
krossade.blogg.se

2012-06-25 @ 20:08:29
URL: http://kristalller.blogg.se
har skrivit något: anna

åh va kul, och tack! du är också snygg!!

2012-06-26 @ 20:08:04
URL: http://bobget.blogg.se

gör ett avtryck som sitter längre än de du redan gjort:

namn:
glöm inte bort mig.

@

blogg/url:

Kommentar:

Trackback