spårvagnar och kyssar och böcker och katter

en gång frågade en pojke i för tajta jeans och för lång lugg vad jag drömmer om. jag ryckte bara på axlarna och vinden blåste mitt hår för ögonen. fast egentligen vet jag precis vad jag drömmer om. jag drömmer om en annan stad, större än denna. kanske göteborg. att få vingla hem om nätterna på annan kullersten, men en nära vän hållandes armkrok i höstmörkret. att ta olika spårvagnar till obestämda destinationer och bara gå dit vinden för oss med rödvin i våra kroppar och tänder med röda läppstiftsfläckar efter att ha hånglat med olika främlingar under olika lyktstolpar och olika parkbänkar. jag drömmer att vakna upp i en säng varje morgon med samma flicka med för smala, taniga ben och alltid lika morgonrufsigt långt hår. jag drömmer om att hålla om henne varje natt och att somna med hennes rygg tryckandes emot min bröstkorg. att viska ''god morgon'' och dra med fingrarna genom hennes hår och trycka henne hårdare. att smyga upp varje morgon precis innan hon vaknar för att göra hennes favoritte och göra frukost till henne, och kyssa henne på pannan innan vi klär oss i för stora tröjor och äter lång frukost tillsammans. vår lilla lägenhet ska vara klätt i parkettgolv som egentligen är en grad för ljust och slitet. det ska vara klätt i olika trasmattor och bredvid vår madrass som är fylld av kuddar ska böcker stå staplade, en efter en. olika genrer och olika storlekar på böckerna. på alla dessa böcker ska jag placera en ljusstake som vi kan tända om nätterna då vi inte kan somna. i det högra hörnet av samma rum ska en vinylspelare stå, och bredvid en stor trälåda som vi fyller med vinylskivor. många dagar ska spenderas i centrala göteborg och förflytta oss till olika secondhandaffärer och köpa analoga kameror och fulsnygga kläder för tio kronor för att sedan komma hem till en spinnande katt som sover på en av mattorna. ovanför vinylspelaren, på den bleka väggen ska jag sätta upp en stor världskarta och varje kväll ska jag peka på olika platser och säga ''en dag ska jag ta dig dit, mitt hjärta.''

gör ett avtryck
har skrivit något: m.

Så himla fint. Hoppas att du får både flickan och lägenheten.

2012-07-18 @ 11:33:30
URL: http://an0rakcity.blogspot.se
har skrivit något: johanna

du skriver så fina texter, som m ovan, hoppas jag att dina drömmar slår in. kram

2012-07-23 @ 16:07:01
URL: http://enklarader.blogg.se/
har skrivit något: Jessica

så perfekt.

2012-07-24 @ 12:19:28
URL: http://augustiexplosion.blogg.se
har skrivit något:

du är flickan jag dömt om att träffa i hela mitt liv. Jag visste inte om att jag kunde känna såhär förns jag såg dig. Du fick mig inse att jag är som jag är. Jag drömmer om att någon dag få träffa dig i verkligheten. För du vet inte ens att jag existerar just nu. Men jag vill att du ska veta. det är allt jag vill.

2012-08-13 @ 22:05:34

gör ett avtryck som sitter längre än de du redan gjort:

namn:
glöm inte bort mig.

@

blogg/url:

Kommentar:

Trackback